Imate utisak da ste pod stresom? Ne brinite, jer to ne mora uvek biti štetno, a ukoliko vam se to dešava svakodnevno, u nastavku teksta vam predstavljamo par saveta kako da se lakše izborite sa takvim situacijama.

Stres utiče na sve nas. I toga smo svesni,

Savremeni način života gotovo neizostavno podrazumeva i određenu dozu napetosti.

Možda ste primetili simptome stresa kada vaspitavate svoju decu, ili tokom radnog vremena na poslu, dok donodite važne odluke ili se suočavate sa novim izazovima. Stres je, dakle, svuda.

Ipak, neki stres je zapravo dobar dok je u manjim dozama, dok previše stresa može da vam poljulja zdravlje, i mentalno i fizički.

 

Zato vam danas predstavljamo 6 načina kako da se kroz fizičku aktivnost i ishranu lakše izborite sa ovom savremenom bolešću.

 

1.Budite aktivni

Ako se osećate pod stresom, jedna od najboljih stvari koje možete učiniti je da idete na trčanje ili da posetite teretanu (zatvorenog ili još bolje otvorenog tipa).

Pored velikog uticaja na vaše raspoloženje i nivo stresa, vežbanje takođe pomaže u odmaranju uma od nagomilanih problema.

Višesatno sedenje ispred televizora I fizička neaktivnost sa sobom nose negativne misli koje utiču na raspoloženje, dok je vežbanje odlično za oslobađanje hemikalija u organizmu koje povećavaju raspoloženje, kao što su endorfin i anandamid, što direktno pomaže u smanjenju anksioznosti i povećanju mentalnog zdravlja.

 

2.Konzumirajte triptofan

Verovatno ste već primetili da ljudi pod pritiskom nesvesno posežu za namirnicama? Ovo ne mora biti siguran put u gojaznost ukoliko je hrana organska, po mogućstvu biljnog porekla
Bliže rečeno, dokazano je da je hrana koja sadrži triptofan, esencijalnu aminokiselinu, odlična za opuštanje i odmor u trenucima napetosti. Naime, ovaj nutrifikator pomaže u lučenju serotonina koji direktno popravlja raspoloženje i melatonina, koji pomaže u regulaciji sna. Namirnice koje sadrže triptofan su soja, sir, ćuretina i piletina.

 

3.Slušajte muziku

Različite studije su do sada pokazale da je muzika dobra za smanjenje stresa, a mnogi od nas su svesni da nam slušanje omiljene muzike popravlja raspoloženje. Ova snažna veza između muzike i smanjenog nivoa stresa u svakodnevnom životu, ukazuje na to da muzika može u velikoj meri pomoći prilikom opuštanja, naročito prilikom terapije kod ljudi koji su podvrgnuti nekoj operaciji, kritično bolesnim pacijentima i trudnicama. Umesto da tražite “opuštajuće” žanrove muzike, najbolje je da izaberete omiljenu pesmu koja popravlja vaše raspoloženje i zapevate na sav glas.

 

kako-smanjiti-nervozu

izvor: pixabay

 

4.Udahnite duboko

Ako nemate vremena da odete do teretane, jedan od najbržih načina da se opustite je da napravite nekoliko dubokih uzdaha.

Napete situacije utiču da ljudi počnu da dišu brže nego što se smatra normalnim disanjem, a uzimanje dubokih, usporenih udisaja može biti efikasna pomoć za opuštanje mišića i smirivanje pulsa, a samim tim se reguliše i pritisak.

Ukoliko spadate u grupu ljudi koja je često zabrinuta ili nervozna, potrudite se da primenite duboko disanje u vašoj fizičkoj aktivnosti ili kombinujte sa vežbama joge, pilatesa ili meditacije kako biste pospešili opuštanje i blagostanje organizma.

 

crna-cokolada

izvor: pixabay

 

5.Češće konzumirajte čokoladu

Dobra vest za mnoge ljubitelje slatkiša je, ta što je čokolada namirnica koja ima visok sadržaj magnezijuma – koji pomaže u opuštanju – a takođe sadrži anandamid, neurotransmiter koji vam može pomoći da doživite osećaj mira (već smo ga pominjali u ovom tekstu). Lekari preporučuju najmanje jednu kockicu crne čokolade u toku dana.

6.Zagrlite voljenu osobu

Topao zagrljaj je odavno proveren način za podizanje raspoloženja, a samim tim je odličan način i za smanjenje stresa. Utvrđeno je da fizički kontakt podiže nivo oksitocina – “ljubavnog hormona” – a nasuprot tome smanjuje nivo hormona stresa kortizola, što nas čini opuštenijima. Isti efekat se postiže kada se igramo sa kućnim ljubimcem.

Nadamo se da će vam ovi saveti pomoći da kroz fizičke aktivnosti i ishranu živite kvalitetnije. A ukoliko odlučite da prvi korak napravite već danas, pogledajte šta sve od sportske opreme možete naći na našem sajtu.

 

peak-sport

Related Posts